BNR Nieuwsradio ict-column

Friday, January 05, 2007

Download 5-1 en links

vr. 05-01: Oplage Volkskrant stijgt

Ik heb de digitale versies van Volkskrant en NRC vergeleken met de pdf-versie van de Metro. Vermeldenswaard is ook de digitale editie van het FD. Waar Vk en NRC een artikel presenteren als een vrij onscherpe kopie van het krantenartikel in jpg-formaat, levert het FD een speciaal opgemaakte html-versie van elk afzonderlijk artikel. Leesbaar, haarscherp, makkelijk op te slaan en daarna ook goed doorzoekbaar. Geen problemen met het formaat, terwijl je bij Vk en NRC vaak heen en weer moet klikken om een artikel helemaal te kunnen zien.

FD en BNR zijn gelieerd dus dit lijkt een reclamespot. Maar de technische verschillen, en de voordelen, zijn objectief. Dat ik het FD in mijn column niet heb genoemd toont denk ik wel aan dat ik niet primair de bedoeling had deze krant in het zonnetje te zetten.

De losse artikelen uit de digitale van Vk en NRC zijn alleen opvraagbaar voor abonnees. In de digitale FD kan iedereen grasduinen, dus kijk rustig eens hoe ze het hebben gedaan.

HB

0 Comments:

Post a Comment

<< Home